Logo Universiteit Utrecht

CarrièreNacht Geesteswetenschappen

Workshops & Recruiters

Wees jezelf! Maar hoe dan?

Over de workshop

Wanneer mensen komen solliciteren, dan gaat het ons niet alleen om cv en prestaties tot nu. Maar juist om de persoon zelf. Onze assessment dagen begin met een kennismakingsronde, waar kandidaten zichzelf introduceren. We zoeken daarbij niet naar een pitch, een verkooppraatje. We willen juist die persoon echt leren kennen: wie ben je, wat is je verhaal, waar ben je enthousiast over en waarom sta je nu hier bij ons? Kandidaten krijgen de opdracht om hun presentatie op een creatieve manier aan ons over te brengen. Misschien bakken ze een taart of schrijven een gedicht of geven de groep een mini-bootcamp. Alles mag! Soms is een hele simpele introductie ontzettend sterk. Soms zien we dat iemand veel moeite heeft gedaan, maar zijn we toch niet overtuigd. Jezelf zijn en daarmee scoren is niet altijd zo simpel als het klinkt. Dus helpen wij je graag op weg!

Na deze workshop heb je:

  • Meer inzicht voor het belang van wie je bent als mens, naast datgene wat er op je cv staat
  • Ideeën en tips voor hoe je jouw persoonlijke verhaal vorm kan geven. Inclusief geniale en tenenkrommende voorbeelden voor creatieve inspiratie!
  • In een concrete opdracht gaan we met elkaar aan de slag en krijg je feedback op hoe jij het beste overkomt.

Over de trainer 

Mirte van der Lee (https://www.linkedin.com/in/mirte-van-der-lee-a58b1216a/) studeerde Bestuurs- en Organisatiewetenschap met veel wetenschapsfilosofische vakken en een Minor Philosophy of the Mind en studeerde af op een onderzoek in Jakarta naar draagvlak voor verandering. Ze werkte met jongeren (Amerpoort), daklozen en verslaafden (Leger des Heils) en voor de Life Bliss Foundation, een instituut voor leiderschapsontwikkeling in India. Nu is zij als recruiter bij GOODZO “verantwoordelijk voor de werving en selectie van IT trainees, professionals en staf en de onboarding van nieuwe medewerkers. Daarnaast werk ik mee aan het bouwen van onze employer brand en het vertalen hiervan naar onze arbeidsmarktcommunicatie, waarbij ik input lever voor de strategie waarmee wij ons in ons vakgebied profileren”.

Over de organisatie

GOODZO is een springplank voor een carrière in IT. Maar als we een IT-opleiding of IT-werkervaring niet een vereiste vinden, naar wie zijn wij dan op zoek? We kiezen voor mensen die nieuwsgierig zijn en nooit uitgeleerd raken. Mensen die om kunnen gaan met en zelfs houden van verandering. Mensen die zich de techniek wel eigen maken en ook communicatief heel vaardig zijn.
Wij bieden onze trainees een context voor groei. Als jij zegt dat je het kan, dan zeggen wij: laat dan maar zien! Een plek waar fouten maken mag, waar we elkaar kennen en aanmoedigen om er 100% voor te gaan. Natuurlijk staat daar wel wat tegenover. We vragen commitment van je: werken en leren en zelfontwikkeling, en allemaal in een hoog tempo.
Het resultaat van deze gezamenlijke investering? Over een jaar of drie kijken we nog eens achterom en kunnen (bijna) niet geloven hoe ver we in zo korte tijd gekomen zijn!