Workshops & Recruiters
Toekomst in/dankzij ondersteuning bij beter lezen en leren? (2021)
Lexima is een organisatie die betrokken is bij kinderen, jongeren en volwassenen voor wie het lezen het leren en werken in de weg staat. Hierdoor hebben zij geen gelijke kansen op persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling en de impact daarvan kan groot zijn. Technologie kan hen helpen deze hindernissen te overwinnen. Middels programmas rond leesbevordering, preventie, remediëren en compenseren (of een integrale aanpak) proberen wij op individueel niveau of middels bijvoorbeeld een bovenschoolse aanpak hierin te ondersteunen.
Wil je weten wat dit allemaal inhoudt, welke rollen er in de organisatie zijn, hoe je studie – bijvoorbeeld taal(wetenschap), taalverwerving, maar ook kunstmatige intelligentie, of natuurlijk een TCS en LAS met een dergelijke hoofdrichting – hier mogelijk op aansluit, of heb je vragen? Welkom!
Dymphe Laan is sinds 2017 werkzaam bij Lexima en versterkt daar het team Educatie en Onderwijsadvies als orthopedagoog, docent en projectleider. Na haar studie Pedagogische Wetenschappen aan de UU met als specialisatie leerproblemen, volgde zij de master Clinical Child, Family and Education Studies. Zij zet haar kennis als onderwijsprofessional en haar kennis als ervaringsdeskundige in met als doel veel praktische tips te geven: over het gebruik van een hulpmiddel, maar ook om het zelfvertrouwen van een leerling te verhogen en zo samen frustratie van talent te voorkomen!