Alumni
David Ruger (NL)
(EN)
David studied Communication and Information Sciences at Utrecht University. During his studies, he was, among other things, active as Commissioner External at SV Contact. After his bachelor, he completed the master’s in Communication, Policy & Management at USBO. David now works as a customer/onsite journey specialist at bol.com. He provides advice within and outside the company based on data analysis and data visualisation. He is also involved in the development of an optimal customer journey and active in stakeholder management. Before his job at bol.com, he worked at IKEA. There, he was involved in optimising customer service flows and customer experience research.
(NL)
David heeft Communicatie- en informatiewetenschappen gestudeerd aan de Universiteit Utrecht. Tijdens zijn studie was hij onder meer actief als Commissaris Extern bij SV Contact. Na zijn bachelor heeft hij de master Communicatie, beleid & management afgerond aan de USBO. David is nu werkzaam als customer/onsite journey specialist bij bol.com. Hij geeft op basis van data-analyse en datavisualisatie advies binnen en buiten het bedrijf. Hij houdt zich daarnaast bezig met de ontwikkeling van een optimale klantreis en actief in stakeholder management. Voor zijn baan bij bol.com is hij werkzaam geweest bij IKEA. Hier was hij bezig met het optimaliseren van klantenservicestromen en onderzoek naar klantervaringen.